Short Story : Section A

A/ Characters

1. Write down the information you get about:

·         Mrs Swinton: ....................................................................................................................................................................................

·         David: .................................................................................................................................................................................................

2. What are Mrs Swinton's feelings?

...........................................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................................

B/ The garden: what is there in the garden.

...........................................................................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................................

 [ devoir facultatif : dessinez le jardin en suivant le plus fidèlement la description donnée dans la nouvelle afin de montrer que vous avez compris ... tout en laissant libre cours à votre imagination et votre fantaisie]

C/ The "gadgets"

1. A l'aide d'un dictionnaire, trouvez une explication (en français) à l'utilité des gadgets mentionnés dans le texte:

·         mowervator (l 6):

..............................................................................................................................................................................

·         plastic gravel path (l 8): 

...................................................................................................................................................................

·         ultrasonic dryer (l 16): .

.....................................................................................................................................................................

·         wavelenght of the windows (l 24): 

................................................................................................................................................

[ travail facultatif: proposer une reformulation en français du passage compris entre les lignes 20 et 27]

D/ Propositions subordonnées relatives


1. Entoure le pronom relatif

 

2. Souligne l'antécédent

"He disappeared behind the kennel where the mowervator crouched"

"Time waited with the maniac slowth it reserves for  the wives whose husbands are always improving the world"

3. Let's recap:

·         Quels autres pronoms pourrait-on employer?

- I have a friend. He's an actor

 ......................................................................................................................................................               

- There is a film. I would like to see it 

...........................................................................................................................

·         Quelle est la différence entre:

- Look at the girl. She is dancing.=> Look at the girl ................... is dancing. ...................................

- You saw a girl. This girl my friend. => The girl ........................ you saw is my friend...................

·         l'antécédent est le sujet:

 

relatif

exemple

personne

 

 

objet, idée

 

 

appartenance, possession

 

 

lieu

 

 

·         l'antécédent est un objet:

 

relatif

exemple

personne

 

 

objet, idée

 

 

appartenance, possession

 

 

lieu

 

 


4. Exercice: Relie les deux phrases à l'aide d'un relatif:

·         My mother has a cat. Her fur is grey.

·         He gave me a book. it is very interesting.

·         I have a new secretary. She was a teacher before.

·         "Robinson Crusoe" is a book. It was written by Daniel Defoe.

·         I didn't listen to. He said something.

5. Exercice: Peut-on supprimer le relatif?

·         This is the most interesting museum that I have ever visited.

·         Look at the girl that is running.

·         I've got a statuette that I bought in Greece.